Tuesday, August 25, 2015

Nak Kulit Flawless?


 
 

Bila bercakap tentang lapisan kulit ni, saya cuba nak ingat balik apa yang saya belajar masa saya belajar perubatan kat czech republic dulu. hihi. dah lama tinggal subject ni. Perubatan memang agak tough kan tapi dalam banyak-banyak bab, saya suka belajar bab kulit ni sebab ianya sangat senang berbanding bahagian tubuh badan manusia yang lain. hahaha. 

Sebab kita hanya kena tahu yang kulit ini terdiri daripada 3 lapisan sahaja. ini paling basic yang perlu kita tahu lah. kalau masuk exam oral(exam depan depan dengan lecturer) tapi tak boleh jawab soalan ni, memang confirm failed tau. balik awal. hehe.


Layer paling luar adalah epidermis, layer tengah adalah dermis dan layer paling bawah adalah lemak tisu atau di kenali juga dengan nama subcutaneous tissue atau juga hypodermis.

Biasanya, kulit kita akan rosak di sebabkan banyak faktor. salah satunya adalah sinaran uv light.


Bahaya tau sinaran uv ni. ia boleh menyebabkan penuaan pada kulit, muka kita akan nampak lebih tua daripada usia sebenar, kulit muka pun akan nampak kusam dan sangat tidak berkeyakinan. 

Harus kita ingat yang uv light ni juga boleh menyebabkan kanser kulit dan penyakit kulit seperti jerawat dan sebagainya.



Sebab itu lah kita kena jaga-jaga dengan amalkan pemakanan yang sihat dan elakkan daripada terkena uv light.

Salah satu cara nak atasi kulit kusam dan penuaan adalah dengan amalkan supplements. supplements ni bukan ubat ye tapi ia adalah makanan tambahan. tak wajib ambil pun tapi jika ambil, ia akan menjadikan kulit kita lagi sihat.

Rakan-rakan selalu tanya saya macam mana nak kulit cerah, cantik, flawless macam artis dan etc. maka saya cadangkan Set Kulit premium shaklee ini.

MEMANG TERBUKTI BERKESAN!! 

Saya sangat yakin nak berkongsi manfaat vitamin b, vitamin c, vitamin e dan ESP dengan orang ramai yang mempunyai masalah kulit kerana ianya sudah terbukti dan saya pun rasa benda yang sama. Tengoklah hasil nya sekarang 

Salam sayang
Coordinator Aneng Hitchies | 0111 673 1847

No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)